Strona główna O 116 111

O 116 111

116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży od 12 lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która bezpłatnie pomaga dzieciom, które doświadczyły różnych form przemocy. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny.

W każdym europejskim kraju pod numerem 116 111 osoby poniżej 18 r.ż. otrzymają potrzebną pomoc
i wsparcie.

W telefonie zaufania pracują psycholodzy i pedagodzy – konsultanci. Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do świadczenia pomocy psychologicznej przez telefon oraz online.

Możesz się z nami skontaktować zawsze, dzwoniąc pod  numer 116 111, albo wysyłając do nas wiadomość przez stronę.

Telefon działa codziennie – 7 dni w tygodniu,
24 godziny na dobę!

Nasze rozmowy i korespondencja jest poufna. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawiamy.

W sytuacji, kiedy zdecydujemy, że Twoje zdrowie
i życie jest zagrożone skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.

Porozmawiamy z Tobą
o każdej ważnej dla Ciebie sprawie

 

 

Często zadawane pytania:

Na jaki temat mogę porozmawiać lub napisać?
Możesz skontaktować się z nami zawsze, kiedy potrzebujesz porozmawiać o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot. Możesz porozmawiać z nami o przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem czy problemach w szkole. O emocjach, których doświadczasz. O złości, smutku, zniechęceniu, poczuciu bezsilności, gdy czujesz się dyskryminowany – Ty lub ktoś z Twoich znajomych. Kiedy, coś Ci się przydarzyło, albo niepokoisz się wydarzeniami w Twoim otoczeniu. Jeśli doświadczasz przemocy i jesteś świadkiem przemocy. Możesz z nami porozmawiać o wszystkim.
Kto odbierze telefon?
W telefonie pracują psycholodzy i pedagodzy. To właśnie my – konsultanci jesteśmy profesjonalnie przygotowani do udzielania pomocy psychologicznej przez telefon oraz online. Średni wiek naszych konsultantów to 29 lat.
Czy ktoś się dowie się o naszej rozmowie?
Nasze rozmowy i korespondencja jest poufna. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawialiśmy. W sytuacji, kiedy zdecydujemy, że Twoje zdrowie i życie jest zagrożone skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.
Jak długo trzeba czekać na odpowiedź na wysłaną wiadomość?
Czas oczekiwania na odpowiedź zależy od liczby wiadomości, które otrzymujemy. Czasami może się zdarzyć, że na odpowiedź trzeba poczekać nawet kilkanaście dni. Zawsze staramy się odpisywać tak szybko, jak to tylko możliwe. Pamiętaj, że poza Twoją wiadomością dostajemy też je od Twoich rówieśników z całej Polski. W miesiącu jest to około tysiąc wiadomości.
Dlaczego nie mogę się do Was dodzwonić?
Telefon jest ogólnopolski to znaczy, że dzwonią do nas młode osoby, takie jak Ty z całej Polski. W każdym miesiącu odbieramy od 4 do nawet 7 tysięcy rozmów. Dlatego czasami możesz potrzebować kilku prób, aby się do nas dodzwonić. W tej chwili w telefonie pracuje ponad 50 konsultantów, ale to nie oznacza, że wszyscy pracują codziennie, 24 godziny na dobę. Każda osoba dyżuruje w wyznaczonych dniach i ustalonych porach. Część rozmawia z Wami przez telefon, inne osoby odpisują na wiadomości. Kiedy pomimo wielu prób nie możesz się dodzwonić, spróbuj skontaktować się z nami np. wysyłając do nas wiadomość przez stronę lub postaraj się zadzwonić do nas w innym dniu, lub o innej godzinie. Pamiętaj, że telefon działa codziennie, 24h/dobę.
Jak wygląda korespondencja online?
By móc do nas wysłać wiadomość musisz założyć konto na naszej stronie, czyli podać nick, adres mailowy i hasło. Zostaniesz poproszona/y o potwierdzenie swojego maila w wiadomości mailowej, która aktywuje Twoje konto – bez tego nie będziesz mogła/mógł się z nami skontaktować. Jest to konieczne byś był/a bezpieczny/a i Twoje wiadomości oraz odpowiedzi, które do Ciebie wyślemy nie zostały odczytane przez nikogo innego poza Tobą. Chcemy też mieć pewność, że adres mailowy, który podajesz jest Twój i naprawdę potrzebujesz naszego wsparcia. Pamiętaj, że wiele osób, które do nas pisze jest w kryzysie i każda fake’owa wiadomość mogłaby wydłużyć udzielenia pomocy osobie, która rzeczywiście jej potrzebuje – nie chcemy tego. Kiedy utworzysz swój profil będziesz mógł/a się zalogować, wysyłać wiadomości i sprawdzać odpowiedzi.
Kiedy najlepiej skontaktować się z Telefonem?
Na rozmowę z konsultantem 116 111 warto wybrać odpowiednią chwilę i miejsce. Spróbuj znaleźć taki czas, który pozwoli Ci nie martwic się o swoją prywatność i bezpieczeństwo. Telefon działa codziennie, 24 godziny na dobę. Jeśli linia jest zajęta i pomimo wielu prób nie możesz się dodzwonić, spróbuj skontaktować się z nami np. wysyłając do nas wiadomość przez formularz online lub postaraj się zadzwonić do nas w innym dniu, lub o innej godzinie. Pamiętaj, że telefon działa codziennie, 24h/dobę.
Czy mogę usunąć z listy połączeń numer 116 111?
Jeśli obawiasz się, że ktoś dowie się, że dzwoniłeś na 116 111, po rozmowie możesz usunąć numer z listy wybranych połączeń w swoim telefonie. Możesz także wyczyścić historię w swojej przeglądarce internetowej, aby nikt nie widział, że korzystałeś z naszej strony.
Jak zacząć wiadomość?
Czasami trudno jest nazwać problem. Nie musisz tego robić od razu. Postaraj się opisać, co czujesz i kiedy się tak czujesz. Jeśli masz jakieś przemyślenia związane z sytuacją, której doświadczasz (teraz, albo wtedy, kiedy się ona zdarzyła) podziel się nimi. Im więcej napiszesz, tym bardziej będziemy mogli zrozumieć Twoje samopoczucie i to z czym się mierzysz. Opisz swoją sytuację – to, co jest dla Ciebie najważniejsze lub najtrudniejsze, jakiej pomocy potrzebujesz. Jeśli chcesz, możesz zadać nam pytania – spróbujemy na nie odpowiedzieć.
Czy rozwiążecie mój problem?
Nie dajemy gotowych rozwiązań – szukamy ich wspólnie.
To znaczy, że każdą sytuację, każdy kłopot i wątpliwość, z którą do nas dzwonicie traktujemy indywidualnie i takiego też rozwiązania szukamy – razem z Wami. Zastanawiamy się, co można zrobić w tej konkretnej sytuacji, jakie mamy możliwości i co jest w stanie realnie zmienić Waszą sytuację.

Bałagan w głowie?
Poukładamy to!