Strona główna O 116 111

O 116 111

116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży od 15 lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny.

W każdym europejskim kraju pod numerem 116 111 osoby poniżej 18 r.ż. otrzymają potrzebną pomoc
i wsparcie.

W telefonie zaufania pracują specjaliści: psycholodzy i pedagodzy – konsultantki i konsultanci. Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do świadczenia pomocy psychologicznej przez telefon oraz online.

Możesz się z nami skontaktować zawsze, dzwoniąc pod numer 116 111, wybierając opcję czatu albo wysyłając do nas wiadomość przez stronę.

Telefon działa codziennie – 7 dni w tygodniu,
24 godziny na dobę!

Nasze rozmowy i korespondencja jest poufna. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawiamy.

W sytuacji zagrożenia Twojego życia lub zdrowia skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.

Porozmawiamy z Tobą
o każdej ważnej dla Ciebie sprawie

 

 

Często zadawane pytania:

Na jaki temat mogę porozmawiać lub napisać?

Możesz skontaktować się z nami zawsze, kiedy potrzebujesz porozmawiać o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot. Możesz porozmawiać z nami o przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem czy problemach w szkole. O emocjach, których doświadczasz. O złości, smutku, zniechęceniu, poczuciu bezsilności, gdy czujesz się dyskryminowany – Ty lub ktoś z Twoich znajomych. Kiedy, coś Ci się przydarzyło albo kiedy niepokoisz się wydarzeniami w Twoim otoczeniu. Jeśli doświadczasz przemocy i jesteś świadkiem przemocy. Możesz z nami porozmawiać o wszystkim.

Kto odbierze telefon?
W telefonie pracują psycholodzy i pedagodzy. To właśnie my – konsultanci jesteśmy profesjonalnie przygotowani do udzielania pomocy psychologicznej przez telefon oraz online. Średni wiek naszych konsultantów to 29 lat.
Czy ktoś się dowie się o naszej rozmowie?
Nasze rozmowy i korespondencja jest poufna. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawialiśmy. W sytuacji, kiedy zdecydujemy, że Twoje zdrowie i życie jest zagrożone skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.
Jak długo trzeba czekać na odpowiedź na wysłaną wiadomość?

Czas oczekiwania na naszą odpowiedź zależy od liczby wiadomości, które otrzymujemy i zazwyczaj wynosi od kilku godzin do 2-3 dni. Zawsze staramy się odpisywać tak szybko, jak to tylko możliwe, pamiętaj jednak, że poza Twoją wiadomością dostajemy też je od Twoich rówieśników z caaaałej Polski! 

Dlaczego nie mogę się do Was dodzwonić?
Telefon jest ogólnopolski to znaczy, że dzwonią do nas młode osoby, takie jak Ty z całej Polski. W każdym miesiącu odbieramy od 4 do nawet 7 tysięcy rozmów. Dlatego czasami możesz potrzebować kilku prób, aby się do nas dodzwonić. W tej chwili w telefonie pracuje ponad 50 konsultantów, ale to nie oznacza, że wszyscy pracują codziennie, 24 godziny na dobę. Każda osoba dyżuruje w wyznaczonych dniach i ustalonych porach. Część rozmawia z Wami przez telefon, inne osoby odpisują na wiadomości. Kiedy pomimo wielu prób nie możesz się dodzwonić, spróbuj skontaktować się z nami np. wysyłając do nas wiadomość przez stronę lub postaraj się zadzwonić do nas w innym dniu, lub o innej godzinie. Pamiętaj, że telefon działa codziennie, 24h/dobę.
Jak wygląda korespondencja online?
By móc do nas wysłać wiadomość musisz założyć konto na naszej stronie, czyli podać nick, adres mailowy i hasło. Zostaniesz poproszona/y o potwierdzenie swojego maila w wiadomości mailowej, która aktywuje Twoje konto – bez tego nie będziesz mogła/mógł się z nami skontaktować. Jest to konieczne byś był/a bezpieczny/a i Twoje wiadomości oraz odpowiedzi, które do Ciebie wyślemy nie zostały odczytane przez nikogo innego poza Tobą. Chcemy też mieć pewność, że adres mailowy, który podajesz jest Twój i naprawdę potrzebujesz naszego wsparcia. Pamiętaj, że wiele osób, które do nas pisze jest w kryzysie i każda fake’owa wiadomość mogłaby wydłużyć udzielenia pomocy osobie, która rzeczywiście jej potrzebuje – nie chcemy tego. Kiedy utworzysz swój profil będziesz mógł/a się zalogować, wysyłać wiadomości i sprawdzać odpowiedzi.
Kiedy najlepiej skontaktować się z Telefonem?

Na rozmowę z konsultantem 116 111 warto wybrać odpowiednią chwilę i miejsce. Spróbuj znaleźć taki czas, który pozwoli Ci nie martwić się o swoją prywatność i bezpieczeństwo. Telefon działa codziennie, 24 godziny na dobę. Jeśli linia jest zajęta i pomimo wielu prób nie możesz się dodzwonić, spróbuj skontaktować się z nami np. wysyłając do nas wiadomość przez formularz online lub postaraj się zadzwonić do nas w innym dniu lub o innej godzinie.

Czy mogę usunąć z listy połączeń numer 116 111?
Jeśli obawiasz się, że ktoś dowie się, że dzwoniłeś na 116 111, po rozmowie możesz usunąć numer z listy wybranych połączeń w swoim telefonie. Możesz także wyczyścić historię w swojej przeglądarce internetowej, aby nikt nie widział, że korzystałeś z naszej strony.
Jak zacząć wiadomość?

Czasami trudno jest nazwać problem. Nie musisz tego robić od razu. Postaraj się opisać, co czujesz i kiedy się tak czujesz. Jeśli masz jakieś przemyślenia związane z sytuacją, której doświadczasz (teraz, albo wtedy, kiedy się ona zdarzyła) podziel się nimi. Im więcej napiszesz, tym bardziej będziemy mogli zrozumieć Twoje samopoczucie i to z czym się mierzysz. Opisz swoją sytuację – to, co jest dla Ciebie najważniejsze lub najtrudniejsze, jakiej pomocy potrzebujesz. Jeśli chcesz, możesz zadać nam pytania – spróbujemy na nie odpowiedzieć.

Czy rozwiążecie mój problem?
Nie dajemy gotowych rozwiązań – szukamy ich wspólnie.
To znaczy, że każdą sytuację, każdy kłopot i wątpliwość, z którą do nas dzwonicie traktujemy indywidualnie i takiego też rozwiązania szukamy – razem z Wami. Zastanawiamy się, co można zrobić w tej konkretnej sytuacji, jakie mamy możliwości i co jest w stanie realnie zmienić Waszą sytuację.

Bałagan w głowie?
Poukładamy to!