O 116 111
116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży od 15 lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny.
W każdym europejskim kraju pod numerem 116 111 osoby poniżej 18 r.ż. otrzymają potrzebną pomoc
i wsparcie.
W telefonie zaufania pracują specjaliści: psycholodzy i pedagodzy – konsultantki i konsultanci. Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do świadczenia pomocy psychologicznej przez telefon oraz online.
Możesz się z nami skontaktować zawsze, dzwoniąc pod numer 116 111, wybierając opcję czatu albo wysyłając do nas wiadomość przez stronę.
Telefon działa codziennie – 7 dni w tygodniu,
24 godziny na dobę!
Nasze rozmowy i korespondencja jest poufna. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawiamy.
W sytuacji zagrożenia Twojego życia lub zdrowia skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.
Porozmawiamy z Tobą
o każdej ważnej dla Ciebie sprawie
Często zadawane pytania:
Na jaki temat mogę porozmawiać lub napisać?
Możesz skontaktować się z nami zawsze, kiedy potrzebujesz porozmawiać o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot. Możesz porozmawiać z nami o przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem czy problemach w szkole. O emocjach, których doświadczasz. O złości, smutku, zniechęceniu, poczuciu bezsilności, gdy czujesz się dyskryminowany – Ty lub ktoś z Twoich znajomych. Kiedy, coś Ci się przydarzyło albo kiedy niepokoisz się wydarzeniami w Twoim otoczeniu. Jeśli doświadczasz przemocy i jesteś świadkiem przemocy. Możesz z nami porozmawiać o wszystkim.
Kto odbierze telefon?
Czy ktoś się dowie się o naszej rozmowie?
Jak długo trzeba czekać na odpowiedź na wysłaną wiadomość?
Czas oczekiwania na naszą odpowiedź zależy od liczby wiadomości, które otrzymujemy i zazwyczaj wynosi od kilku godzin do 2-3 dni. Zawsze staramy się odpisywać tak szybko, jak to tylko możliwe, pamiętaj jednak, że poza Twoją wiadomością dostajemy też je od Twoich rówieśników z caaaałej Polski!
Dlaczego nie mogę się do Was dodzwonić?
Jak wygląda korespondencja online?
Kiedy najlepiej skontaktować się z Telefonem?
Na rozmowę z konsultantem 116 111 warto wybrać odpowiednią chwilę i miejsce. Spróbuj znaleźć taki czas, który pozwoli Ci nie martwić się o swoją prywatność i bezpieczeństwo. Telefon działa codziennie, 24 godziny na dobę. Jeśli linia jest zajęta i pomimo wielu prób nie możesz się dodzwonić, spróbuj skontaktować się z nami np. wysyłając do nas wiadomość przez formularz online lub postaraj się zadzwonić do nas w innym dniu lub o innej godzinie.
Czy mogę usunąć z listy połączeń numer 116 111?
Jak zacząć wiadomość?
Czasami trudno jest nazwać problem. Nie musisz tego robić od razu. Postaraj się opisać, co czujesz i kiedy się tak czujesz. Jeśli masz jakieś przemyślenia związane z sytuacją, której doświadczasz (teraz, albo wtedy, kiedy się ona zdarzyła) podziel się nimi. Im więcej napiszesz, tym bardziej będziemy mogli zrozumieć Twoje samopoczucie i to z czym się mierzysz. Opisz swoją sytuację – to, co jest dla Ciebie najważniejsze lub najtrudniejsze, jakiej pomocy potrzebujesz. Jeśli chcesz, możesz zadać nam pytania – spróbujemy na nie odpowiedzieć.
Czy rozwiążecie mój problem?
To znaczy, że każdą sytuację, każdy kłopot i wątpliwość, z którą do nas dzwonicie traktujemy indywidualnie i takiego też rozwiązania szukamy – razem z Wami. Zastanawiamy się, co można zrobić w tej konkretnej sytuacji, jakie mamy możliwości i co jest w stanie realnie zmienić Waszą sytuację.
Bałagan w głowie?
Poukładamy to!