ukryj stronę

Problemy i rozwiązania

Jak rzucić palenie

Jeśli chcesz rzucić palenie:

  • warto ograniczyć przebywanie w towarzystwie osób palących – być może już ten krok zmniejszy pokusę sięgnięcia po papierosa

  • dobrze jest porozmawiać o swojej decyzji z kimś bliskim np. przyjacielem czy z rodzicami – zyskujemy wtedy kogoś, kto „kibicuje” nam w rzucaniu palenia i wspiera nas w trudnych chwilach

  • warto przemyśleć to, jaką mamy motywację – co nas skłoniło do rzucenia palenia, co zyskamy gdy nam się do uda

  • można też skorzystać ze wsparcia oferowanego przez Telefoniczną Poradnię Pomocy Palącym, dzwoniąc pod numer 801 108 108 czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 11-19 (koszt połączenia z telefonu stacjonarnego wynosi 1 impuls niezależnie od czasu trwania rozmowy) lub przez komunikator skype: jakrzucicpalenie w czwartki w godzinach 20-22 i w soboty w godzinach 11-13


Jak możesz się czuć:

Kiedy osoba paląca chce „rzucić” palenie, jak w przypadku każdej z używek może wystąpić tzw. „zespół abstynencyjny”, czyli nieprzyjemne doznania związane z przerwaniem palenia, a wśród nich m.in.:

  • irytacja
  • niepokój
  • pogorszenie nastroju
  • problemy żołądkowo-jelitowe
  • bóle głowy
  • wzrost apetytu

Gdy mimo wysiłków znów zapalisz papierosa możesz poczć:

  • zawód
  • złość
  • zwątpienie

Pmaiętaj jednak, że rzucanie palenia nie zawsze udaje się za pierwszym razem. Ważne jest jednak aby się nie poddawać i nadal próbować.